HTŞ başarılı olmalı

ABD’nin YPG’ye desteği devam ediyor. Trump’ın 20 Ocak’taki başkanlık devir teslim törenine YPG’nin başındaki Mazlum Kobani’yi davet etmesi, Trump’ın pek sevdiği kavramla tam “aptalca” bir davranıştır. Örgütün siyasi cüretini artıracak, yeni Suriye için uzlaşmayı zorlaştıracaktır.

(Biliyorsunuz Trump, Erdoğan’a “aptal olma” diye mektup yazmış, geçen hafta da bir önceki selefi hakkında “aptal Obama” diye X hesabından mesajı yazmıştı)

Senato’da da Trump’ın partisi Cumhuriyetçilerden Senatör Lindsey Graham, “Türkiye’nin YPG’yi tehdit etmesine izin vermemeliyiz” diye konuştu.

Dün de Beyaz Saray “IŞİD’le mücadele için”, YPG’de desteklerini devam edeceğini resmen açıkladı.

Trump ve ekibinin bu tavırda devam etmesi Suriye’de uzlaşmayı sabote eder...

IŞİD KORKUSU

Senatör Graham, Trump’ın yakın dostlarından. Şahin görüşleriyle tanınıyor. Suriye sorununda Türkiye’ye yaptırım uygulanmasını istemişti. Fakat Ermeni tasarısına da karşı çıkmıştı.

Son açıklamasında HTŞ’yi “radikal İslamcı” olarak niteliyor. “Türkiye’nin veya Suriye’yi ele geçiren radikal İslamcıların, IŞİD’i yok etmemize yardım eden Kürt güçlerini tehdit etmesine izin vermemeliyiz” diyor.

Bu tavır PYD’yi uzlaşmazlığa ve maksimalizme teşvik eder, yeni Suriye’nin makul bir uzlaşmayla kurulmasını engeller!

PYD zaten bundan yararlanarak ABD desteğiyle Suriye’nin üçte birini ele geçirdi.

Senatör Graham, IŞİD korkusunu şöyle kullanıyor:

“Türkiye ile SDG arasında bir çatışma çıkarsa veya Türkiye Kürt güçlerine saldırırsa, bu durum IŞİD mahkumlarının firarına yol açar ve bu Amerika için bir kabus olur.”

Graham’ın bu sözleri, ciddi görülürse, tüm Batı’yı ve Orta Doğu Araplarını etkileyebilecek bir korku yaratır.

SURİYE’NİN BÜTÜNLÜĞÜ

Evvela HTŞ’nin “Talibanlaşmak”tan uzak durmasının ve bunun görülür hale getirilmesinin ne kadar önemli olduğu belli. Buna dikkat ediyorlar. Kadın haklarını savunan açıklamaları, devlet kurumlarını korumaları çok isabetlidir.

IŞİD’in hortlayacağı veya benzer başka örgütlerin ortaya çıkabileceği, HTŞ’nin lider kadrosu makul olsa bile çatısı altında benzer yapılanmalar bulunduğu kaygısı yeni Suriye’nin inşasında ortadan kaldırılması gereken önemli bir sorundur.

HTŞ bu konuda güven verici adımlar attıkça güven ve güç kazanacaktır.

Türkiye IŞİD’le mücadele ediyor. Ülkemizde henüz eyleme geçmemiş İŞID örgütleri bile polisçe izleniyor, tutuklanıyorlar. Ankara’nın HTŞ’ye aynı yönde telkinlerde bulunması yararlı olacaktır.

IŞİD’in sadece ABD ve YPG’ye bırakılmayıp bütün ilgililerce fiilen hedef alınması, Suriye’de yeni rejimin yerleşmesini kolaylaştıracaktır.

Suriye’de başka alternatif gözükmüyor; HTŞ yönetimi başarılı olmalı, ilk adımda düzeni sağlamak için gereken otoriteyi tesis edebilmelidir.

Türkiye Barzani ile, Irak Kürdistanı yönetimiyle iyi ilişkilere sahip; Çünkü Türkiye’ye düşmanca davranmıyor; Irak devletiyle da savaşmıyor. ABD bölgede istikrar istiyorsa, YPG’nin Türkiye’ye ve Suriye’ye zarar veremeyecek bir konumda tutulması gerektiğini kabul etmelidir. Yeni anayasada böyle bir düzenleme yer almalıdır. İstikrar için bu şarttır.

HAYDUT DEVLET

Fakat “haydut devlet İsrail”, Esat’ın devrilip İran ve Rusya’nın sahadan çekilmesinden memnun ama Yeni Suriye’nin “aciz devlet” olmasını istiyor. Bu sebeple, ülkede düzeni tesis etmek ve dünya ile sağlam ilişkiler kurmak için yeni hükümetin kullanacağı bütün tesisleri, askeri ve sosyal alt yapıyı, havaalanlarını bile bombalıyor.

Führer Netanyahu, Suriye’de rejim değişmekle, Suriye-İsrail sınırını tespit eden 1974 antlaşmasını geçerlikten düştüğünü söylüyor ki böyle bir zırva olamaz. Antlaşmalar iktidarlar arasında değil, devletler arasında yapılır.

HERKESE DÜŞEN GÖREV

13 yıl devam eden iç savaş, sadece Suriye’ için felaket olmadı. Sadece Türkiye’de büyük zararlara yol açmadı. Avrupa da ağır bir göçmen sorununa maruz kaldı. Almanya’nın ülkesine dönecek her Suriyeli göçmene 1.000 Avro vaad etmesi, problemin ağırlığını gösterir.

Şimdi herkes haydut İsrail’in Suriye’ye saldırılarına karşı çıkmalı... Şimdi herkes HTŞ’nin Suriye’de istikrarlı bir otorite kurmasına ve uzlaşmalı bir anayasa yolunu açmasına destek vermeli.
HTŞ, sergilediği ılımlı, makul çizgide mutlaka başarılı olmalı.

YORUMLAR (208)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
208 Yorum
  • Ahmet Yılmaz / 12 Aralık 2024 15:07

    Sn.Akyol, sizin kastettiğiniz anlamda "HTŞ başarılı olmalı", haklısınız.Ancak, HTŞ'nin hiç bir direnişle karşılaşmadan 12 gün gibi kısa bir sürede Esad'ı - rejimini değil, çünkü hükümetin savunma bakanı dışındaki bütün üyeleri görev başında- yıkması;durumun aslında çok farklı olduğunu gösteriyor. Bu durumda HTŞ destekçilerinin sayesinde oldukça başarılı oldu,diyebiliriz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir Dost / 11 Aralık 2024 18:58

    Esad; Şam'dan bir Rus kargo uçağı ile Suroye'den kaçmasına izin verip kendisine yönelik bir operasyon yapılmaması karşılığında Suriye Savunma Bakanlığının bütün stratejik veri tabanlarının ve askeri noktaların adreslerini Israil'e verdiği iddiaları gittikçe güçleniyor.. Israil'in birkaç gündür Suriye'deki vurduğu askeri hedef ve noktaların bu durumla ilgili olduğu Iran kaynakları tarafından da teyit ediliyor..Iran basınında bu konu tartışılıyor .

    Yanıtla (3) (6)
  • Bir Dost / 11 Aralık 2024 19:27

    Vatansever Esad; vatanına karşı böylelikle son numarasını da yapmış oldu..!

    Yanıtla (4) (5)
  • İlkokullu / 11 Aralık 2024 19:34

    Bu tür iddialara konu olan her şey sadece küresel bir istihbarat oyunundan ibaret bence! İstihbarat kaynaklı haberler doğru bilgilere dayanıyor da olabilir, tamamen sansasyonel amaçlarla da piyasaya sürülebilir. Eğer Rusya cephaneliklerin kordinatlarini İsrail'e vermişse, muhtemelen bu yanlış kordinatlardır:)

    Yanıtla (3) (0)
  • Hacı Bekir / 11 Aralık 2024 23:17

    İlkokullu koordinatları Rusya vermemiş. Esat kaçması karşılığında İsrail'e vermiş

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Bal / 11 Aralık 2024 13:44

    Anlatin anlatin heyecanli oluyor, en sonunda ABD nin dedigi olur

    Yanıtla (1) (1)
  • Birisi / 11 Aralık 2024 22:19

    Ağzından bal akıyor Ali. Bırak da insanlar, kafalarına göre takılsınlar. Vakit nasıl geçecek yoksa !

    Yanıtla (0) (0)
  • İlkokullu / 11 Aralık 2024 19:22

    Nedense Suriye konulu bütün yazı ve yorumlar kafa karistirmaktan başka bir işe yaramiyor bana göre.

    "ABD bölgede istikrar istiyorsa", "Rusya Suriye'den çekildi","HTŞ başarılı olmak zorunda", "HTŞ dünya terör listesinden çıkabilir" vb lafların tamamı içi boş laflar.

    Bir kere İsrail fırsattan istifade Şam civarı ile Lübnan etrafını kuşatma çabası içinde ve buna dur diyen cılız seslerden başka ciddi bir ses çıkaran yok.

    İkincisi Rusya Suriye'de "hasar kontrolü" denemesi ile meşgul!

    Üç

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 11 Aralık 2024 19:10

    Hepiniz aynısınız ırkçılık ruhunuza işlemiş

    Yanıtla (1) (2)
  • Karar Okuru / 11 Aralık 2024 19:08

    Taha bey
    Arkadaşım 1998 Mart ayında askere gitmiş
    18 ay askerlik yapmış
    2001 yılında ssk girişi var
    18 ay askerlik borçlanması yapıyor
    18 ay geriye götürüyor
    Askerlikborçlanması sadece 18 ay geriye götürüyor
    Askerliğe başladığı gün ssk lı olması gerekiyor
    Yazık 1 ay için 10 yıl geç emekli olacak
    Bir insan 8 eylülde giriş varsa eyt li
    9 eylülde değil
    10 yıl yazık ya
    Birazdan bunları yazsanız

    Yanıtla (1) (2)
  • Aday / 11 Aralık 2024 10:41

    Abd nin gelip kürtleri korumak zorunda kalması 100 yıldır kürt kardeşlerimiz diyenler için tarihsel bir utançtır.

    Yanıtla (16) (10)
  • Matrakçı... / 11 Aralık 2024 17:10

    Kürtleri korumuyor..! ÇIKARLARINI koruyor o malum bolgede dolayisiyla siyonist bataklığı olusturuluyor... Onlarin hopnozundan uyanalım evvela.. Ayrica Kürtlerin kimseden korunma endişeleri hiç yoktur..Bizim ve hepimizin olmadığı gibi...Türkiye Cumhuriyeti olduğu sürece huzur ve güven içindeyiz. Fitne,fesad odakları korkmalıdır...Kimisi Kürt diyebilir ama gölgesi kadar konuşmaya hakkı vardır. Geneli asla ve asla ne dün ne bugun ne de yarin kapsamaz...imkan ve ihtimalide yoktur..

    Yanıtla (6) (2)
  • Izmirli / 11 Aralık 2024 17:52

    "Türkiye Cumhuriyeti olduğu sürece huzur ve güven içindeyiz."... Her seyin ozu bu, etnik kimligimizden, inanclarimizdan bagimsiz olarak bu gercegin farkina vardigimiz gun adam olacagiz... Biraz hamaset gibi gorunecek ama yuregimden geleni soylemeden gecemeyecegim; Devletimiz var olsun, Allah ona zeval vermesin... Gerisi hallolur, er ya da gec...

    Yanıtla (2) (0)
  • Acaba / 11 Aralık 2024 17:37

    Esas savas yeni basliyacak ganimet bolusumde !
    Insan haklarini esas Alan hic bir rejim Musluman cografyasinda basarili olamaz
    “ Kul hakki yiyenler karsima gelmssin’ kesin ALLAH’in ermine ragmen

    Yanıtla (2) (0)
  • ido / 11 Aralık 2024 13:05

    suriyenin bölünmezliği sadece kürtler içindir ....

    sorunu çözmek için köküne inmiyorlar ,bataklığı kurutmak lazım . onu da yapmazlar çünkü....

    Yanıtla (0) (1)
  • Matrakçı... / 11 Aralık 2024 17:19

    Yukarıda biri yazmış..Kürtler değil ABORJINLER bile olsa Türkiye Cumhuriyeti yaklaşımı aynı olurdu..Sonra bu yobaz ve sabit fikri birakalim (misal:Avrupada Muslumanim deyince isid vb aklına geliyor onlarin prof olsa bile) Kürtler hepsini aynı şekle sokmak hakarettir. apo nasıl Kürt Bilge ve arifleri temsil edebilir?

    Yanıtla (1) (2)
  • Doğan Alioğlu / 11 Aralık 2024 17:13

    'Muttalip Ördek' rumuzlu vatandaşa: Yönünü mü şaşırdın Muttalip Ördek ? !!!
    Doğuda ABD batıda Rusya! Haritaya bir bak derim.

    Yanıtla (0) (0)
  • aziz aydoğan / 11 Aralık 2024 17:03

    Keşke sizin gibi büyüklerimiz toplanıp şama gitse ve liderlere durumun zorluğunu neler yapılması gerektiğini anlatsalar. Bir olmak zorunda olduklarını anlatsalar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ağah / 11 Aralık 2024 13:13

    Karabağ alınıyor, “niye Rusya hiç ses çıkarmıyor,bu Rusya’nın işi.Ayasofya açılıyor, yıllarca “zincirler kırılsın,Ayasofya açılsın” diye bağıran adam, gurup, “bu adam açtıysa camiiyi kesin bir ABD planıdır” diyor, sevinmek nasip olmuyor, ⁠Suriye’de 60 senelik zalim, katil, tacavüzcü Nusayri iktidarı devriliyor, “niye bu kadar kolay oldu,arkasında kim var acaba” diyor, sevinemiyor,Allah sevinmeyi nasip etmiyor. Müslümanlarla birlikte sevinip Müslümanlarla birlikte üzülmek bize ne zaman nasip olur

    Yanıtla (10) (23)
  • Tosun / 11 Aralık 2024 14:08

    Sana günde 3 doz Osmanlı dizisi yazıyorum ihmal etmeyelim

    Yanıtla (16) (1)
  • Bahadır / 11 Aralık 2024 16:18

    Nedenmi, Siyasal islamcılar için Ayasofyanın açılışı, orası fatihin torunu vahdettinin İngilizlere verdiği ama M. Kemalin tekrar fethederek Müze yapmasına karşı meydan okumaydı. Karabağ mevzusu bizzat Aliyev tarafından İsrailin katkıları övülerek sabote edildi. Biz bişey dememiştik. Suriyede nuseyri ile şafiler arasındaki mezhep kavgasından bir Hanefi olan bize ne. Ayrıca, hangi islam alemi. Yazdıkların Türkiye dışında hiç bir islam aleminin gündeminde satır bile değilki, beraber sevinesin.

    Yanıtla (4) (3)
  • Ağah / 11 Aralık 2024 17:02

    Kendilerini "Atatürkçü” ,"Kurucu parti","seküler " tanımlayan kitlenin muarızlarını cehaletle suçlaması, kendilerini Türkiye’nin aydınlık yüzü, eğitimli, akıllı, harici herkesi cahil sanmasındaki derin çelişkiyi son yirmi yılda olagelen bütün tartışmalarda söylem ve eylemlerinin hiçbirinin tutmaması ile herkes görmüş olmadı mı?

    Yanıtla (2) (12)
  • Müşlu Müşavir / 11 Aralık 2024 16:55

    Değerli Hocam ikide bir TALİBANLAŞMA deyip duruyorsunuz. Yahu bu Vicdanıma dokunuyor. Taliban dediğiniz yapı Kendi İnanç Değerleri ve Vatanı için yıllarca ve Kahramanca Çarpışmış, Süper Zalimlere hiç kimsenin veremediği Dersi vermiş ve O büyük Şeytanlara Kök söktürmüş bir Kuvayi Miiliye Hareketinde başka bir şey değildir...

    Yanıtla (2) (16)
  • EbuAhmet / 11 Aralık 2024 14:46

    Suriyede muhaliflerin kendilerinin dahi beklemediği bir hızla Şam rejimini devirmesine dair bir ihtimali gözardı etmiyorum. Esad, muhaliflere hiç direnmeden, tek kurşun dahi atmadan şamdan ayrıldı. Ülkesini böylece büyük bir icsavas tan korumuş oldu. Askerleri ile sivil halkı birbirine kirdirmadan çekilip gitti. Tarih birgun hükmünü verecektir, ben de tarihe not düşmek istedim.

    Yanıtla (5) (2)
  • DUMAN / 11 Aralık 2024 15:56

    Yanılıyorsun Esad iyiliğinden değil, çaresizlikten bıraktı ülkesini. Ülkesinin tüm binaları ve fabrikaları yıkılmış, petrol ve su kaynakları ile tarım toprakları PYD bölgesinde kalmış, Golan bölgesi İsrailce işgal edilmiş, kendisine çöllük alanlar kalmış bir hakimiyeti kalmıştı. Asker ve memur maaşları Rusya ve İranın sadaka gibi verdiği maaşlarla ödeniyordu. Askeri birlikler merkezden hiç bir talimat gelmeyince hiç direnmediler. Yani Esadın savunacağı bişey kalmamıştı.

    Yanıtla (3) (2)
  • Tsli / 11 Aralık 2024 15:52

    Suriye zalimi gitti. Datası benzer ülke halklarının başına. Mesela Türkiye'nin de benzer özellikleri var. Enflasyonda aynıyız, haspisler muhalifler ve başörtülü cucuklu kadınlarla dolu.zaten ikimiz kaldık demiş.

    Yanıtla (2) (0)
  • O k u r / 11 Aralık 2024 15:50

    Bütün Kürt örgütler Türkiye düşmanı, ABD dostu... Ama bütün Kürtler ABD düşmanı... O vakit bu örgütleri Kürtleri temsil noktasında görmek hatadır...

    Yanıtla (2) (1)
  • Katre i matem / 11 Aralık 2024 00:18

    İsrail bu bölgeden çıkarılmadan barışın gelmesi imkansız. Terörün zulmün savaşların kaynağı bu fitne odağıdır.

    Yanıtla (7) (1)
  • İsrail / 11 Aralık 2024 12:20

    Bu bölgeden değil tüm dünyadan. Bu Peygamberlerini haksız yere öldürmüş bulunan ve her yerde fitne ile eşanlamlı hale gelen bir milkettir.Ama içlerinde Hz. Yusuf ve kardeşi Bünyamin soyundan gelen iyileri hiç yok mudur insan merak ediyor. Olmalı ama. Olmalı olmalı. Yusuflar vardır içlerinde.

    Yanıtla (3) (3)
  • ido / 11 Aralık 2024 15:32

    israil
    hz Muhammedin her konuda örnektir. bu konuda da
    savaşta çocukları öldürmeye karşı çıkmış , yasaklamış müşrik çocuklarıdırlar denildiğinde sizlerin içinde de müşrik çocukları yok muydu.

    hasan beyin demek istediği başka ...

    Yanıtla (0) (2)
  • Okur / 11 Aralık 2024 15:29

    Türkiyenin acele olarak, fıratın doğusunda uçuş engeli kalkması nedeniyle PYD nin elindeki ağır silahları alması/iade ettirmesi/yok etmesi gerekiyor. Türkiyenin güvenliği, suriyenin toprak bütünlüğü ve İsrail planlarının engellenmesi için vakit oldukça dar. İktidar Suriyede 13 yıldır yaptığı fahiş hataları düzeltmek, sığınmacıları ülkelerine uğurlamak istiyorsa, bu fakir milletin kaynaklarını daha fazla heba etmeyip, ekonomiyi düzeltmek istiyorsa tarihi bir aylık fırsat var. Yoksa durum kötü.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hasan / 11 Aralık 2024 13:05

    Arabları (biz, müslümanlar olarak, insanları ayırmayız; insanların hepsi eşittir; üstünlük anca takva ile olur) kendi egemenliğini Kürtlere (ve tabiki arablara vs.) karşı koruyabileceğini sanan ve kullanan/tercih eden zihniyetin cöküşünün nasıl hızlandığını seyrediyoruz buaralar...

    Yanıtla (1) (0)
  • ido / 11 Aralık 2024 14:53

    Bir şey sana helalsa bana haramsa o din ALLAH ın dini değildir.

    Allah ın insanlara verdiği hak her kes için geçerlidir.

    ALLAH ın sancağı altında herkes eşittir.

    Yanıtla (2) (1)
  • ido / 11 Aralık 2024 15:20

    hasan
    İslamın istediği cinsiyet , akideye bağlı cinsiyettir. ve onda Arap, Acem ,Romalı herkes müsavidir...bütün cinsler , diller ve renkler ALLAH sancağı altında eşittir....
    işte yol budur....

    Yanıtla (1) (1)
  • Yahya Özal / 11 Aralık 2024 10:09

    Ordinaryüs yanılma ustalarının anlamadığı, anlamak istemediği şey "Benim teröristim iyidir" demek yanlıştır. En az o teröristler kadar akıllı değilseniz o teröristlerden yararlanamazsınız. Hamasetle, selam ile dua ile ne büyük insan ne de büyük devlet olunamaz. Yalnızca sanırlar ve her seferinde kaybederler. Dünya'ya ve dünya olaylarına din açısından bakanlar hep yanılmışlar hep yenilmişlerdir. Bin kez olsa hep aynı sonla karşılaşacaklardır. Başka türlü olması doğaya aykırıdır.

    Yanıtla (15) (2)
  • Bilakis / 11 Aralık 2024 10:43

    Dünyaya Allahın koyduğu kural ile yani din ile bakanlar hep kazanmışlar hep kazanacaklardır. Yeter ki o dini çok iyi anlayıp çok iyi yaşasınlar. Allah dünyayı sadece kendinden korkan kendine itaat edenlere miras kılmıştır. Dünyada da Ahirette kazananlar kazanacal olanlar onlardır. Onlara ne korku vardır ne de üzüntü. Onlar yeryüzü mirasçılarıdır.

    Yanıtla (4) (31)
  • okur / 11 Aralık 2024 15:02

    Yanlış anlamışsınız. Ayette geçen o miras, sizin anladığınız ölüme bağlı miras değil. Varis, halef anlamında kullanılmıştır. Allah öldümü ki miras bıraksın. Ancak ölümlüler miras bırakır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bahadır / 11 Aralık 2024 16:04

    Realite tam tersi. Demekki öyle değil. Allahı, Zeus gibi elleri hep insanların üzerinde olan bir varlık gibi görme eğilimi İslami değildir. Kainat sünnetullah üzerine işler.

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 12 Aralık 2024 15:00

    salih kullar yeryüzünün mirasçısı olacaklar. nihayetinde onlara kalacak. ancak bu, ikinci hayatta olacak..bu ilk hayatta değil. ikinci hayatta yeryüzü bir cennet olacak ve salih kullar orada yaşayacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 11 Aralık 2024 14:41

    Doğa da Alahın yarattığıdır. Tabiat kanunları da dindir. Allahın koyduğu her kanun dindir. Mesela yerçekimi kanunu Allah koymuştur. Kafasına elma düşünce fark etmiştir birisi. Suyun kaldırma kanunu Allah koymuştur hamamdayken farkedip çırılçıplak koştırmuştur ötekisi. Bu kanunlar imtihan için değildir. Astığı astık kestiği kestiktir. Biz bunlara fıtrat kanunları yani fıtrat dini diyoruz. Senin doğaya aykırı dediğin de işte bu dindir.

    Yanıtla (1) (2)
  • Turgay / 11 Aralık 2024 14:18

    Bari siz yapmayın hocam. Nedir bu HTŞ güzellemeleri. Suriye gözümüzün önünde bölünüyor. İsrail adeta Suriye'yi işgal ediyor öte tarafta Kürtler Suriye'nin çoğuna hakim oluyor siz hala HTŞ güzellemesi yapıyorsunuz.

    Yanıtla (6) (1)
  • Adamın biri / 11 Aralık 2024 10:54

    Trump un sayın cumhurbaşkanımıza "Aptal olma " dediği koskocaman yalandır, öyle olsa ona kutlama mesajı göndermez , dostum Trump demez..

    Yanıtla (2) (25)
  • İbrahim Erdoğan / 11 Aralık 2024 11:12

    Trump mektubunun sonunda "derc" etmiş olduğu o kelimeyi başka birini hedef alarak yazmıştır.
    Hiç, bir dosta yazılır mı?
    Mutlaka öyledir.

    Kedidir kedi!..

    Yanıtla (12) (1)
  • Adamın biri / 11 Aralık 2024 11:25

    Öyle demiş olsa bile sn Cumhurbaşkanımiz karşısında bacak bacak üstüne atmış intikamını almıştır:)

    Yanıtla (7) (4)
  • Safi / 11 Aralık 2024 17:13

    Ben görmedim. İnternete bide sen bak istersen, yok öyle birşey.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hulki / 11 Aralık 2024 14:14

    Onların gözleri var ki görmezler, kulakları var ki duymazlar' Araf 179. bunlar inşa ettikleri paralel pembe bir evrende zevku sefa içinde hercu merc içinde sanal bir hayat sürüyorlar

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur yzgt / 11 Aralık 2024 13:51

    Ben de Agah'a soruyorum.Erdoğan'ın hocasının ömrü Ayasofya'yı açma hayaliyle geçti, açamadı. Açma teşebbüsüne geçti bir anda durduruldu.Fısıltı gaxeteleri Papa'nın tehdit ettiğini fısıldadılar.Peki o Papalık Erdoğan'a niye izin verdi demez miyiz?İnsanoğlunun aklına her şey gelir.Erdoğan ne zaman iktidardan gideceği düşünülse gizli ellertekrar iktidar etti. A caba iktidarını devam ettirmek için olabilir mi? O derin güçlere göre İstanbul birgün hırıistiyanlığın başkenti olacak,değil mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Abbas / 11 Aralık 2024 13:47

    Başka yol olmaz mı, İsrail ile birleşince, bütün Ortadoğu, hatta Anadolu onlardan sorulur, yanlış mı ?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 11 Aralık 2024 13:26

    Atanmış ellerinde vileda sapıyla

    önüne gelen güvenlik uzmanı, ortadoğu uzmanı her gün başka biri her gece tv.lerde dünyayı fethediyorlar.

    Not.gercekten aykuyruklu uzman

    Vilada sapıyla haritada anlatıyor

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Erzincan / 11 Aralık 2024 13:21

    HTŞ, SMO rekabeti var. SMO Erdoğan hükümetinin kontrolünde. bunu batı da Araplarda biliyor. HTŞ çatışmaları sonlandırdı. Tüm gurupları geçici hükümet uyardı. Saldırılar sonlanmıştır diye. SMO Doğu Suriye’ye saldırılarını sürdürüyor. Bunu Türkiye eliyle yapıyor. İleriki zamanlarda HTŞ- SMO çatışmalarını izleye biliriz. Vurun kürede işine son versek iyi olacak. Günün sonunda içiçe yaşıyoruz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 11 Aralık 2024 13:12

    Devlet desteğiyle kurulan çiftliklerin ve bira fabrikasının devlete satılmasına karşı çıktığı için Başbakanlıktan atılan İnönü, geçmişindeki tüm yanlışlarına rağmen, Cumhurbaskanı olduktan sonra günü gelince, iç ve dış şartları doğru değerlendirdi; Esad gibi davranmayarak, ülkenin önünü açtı.Türkiye 1950 de beyaz ihtilalle(serbest seçimle) diktatörlükten kurtulabildi.1925 den sonra darbe üstüne darbe alsa da bin yıllık Türkiye ile ondan koparılarak kurdurulmuş Suriye devletçiği aynı olamaz.

    Yanıtla (4) (2)
  • Okur / 11 Aralık 2024 12:59

    Türkiye kürtleri , Abd ise pkk'yı koruyor.Abd ve İsrail için kürtler sadece piyon, kıyamet senaryolarındaki kayıp 13.kabile.Türkiyenin yüzyıllık bazı hataları da tabiki ortada.

    Yanıtla (4) (1)
  • ido / 11 Aralık 2024 12:58

    havuz medyasını seyredin keyfinize bakın ...

    Yanıtla (6) (0)
  • Muttalip Ördek / 11 Aralık 2024 12:28

    Doguda abede, batida rusya, güneyde israil, tam ortada Türkiye.
    Iste denklem bu ,anlayanlara.
    Hadislerde de amik ovasinda yapilacak büyük savas, buna uyuyor.
    Tünelin ucu göründü.

    Yanıtla (3) (0)
  • ido / 11 Aralık 2024 12:24

    bu coğrafyanın başına ne geliyorsa şuursuzluktan ve Namaz kılan siyonist kölelerin yüzündendir.
    yoksa siyonizm bu kadar kolay başaramaz.

    Yanıtla (7) (0)
  • ido / 11 Aralık 2024 12:20

    hizmet etmezsen teröristsin , edersen yarın mücahit olursun.
    htş yarın mücahit olularsa şaşmayın.
    Namaz kılan siyonist köleleri.

    Yanıtla (2) (0)
  • Matisse / 11 Aralık 2024 01:46

    Suriye,nin birliği sağlayıp tek devlet olması çok zor.
    Herkes bir tarafa çeker anlasamazlar daha sonra birbirini bogazlarmaya baṣlarlar.
    Israil firsattan istifade kolunu kanadını kırmakla ve toprak peșinde.
    Türkiye nin zaman geçirmeden Șam,a asker gönderip israil,i durdurması lazım çünkü kimse girdiği yerden çıkmıyor.

    Yanıtla (4) (16)
  • Okur / 11 Aralık 2024 07:31

    Askere yazıl da git o zaman. Ne isi varmış bizim evlatlarımizin elin Suriye sinde. Yetmedi mi burnumuzu soktuğumuz bizi hiç ilgilendirmeyen bir savaşın maliyeti?Kaç tane evladimizi yitirdik bu savaş ta.Başkalarının cani üzerinden ne güzel senaryo!!!

    Yanıtla (11) (1)
  • Hassan / 11 Aralık 2024 12:19

    Bu dünyada korkarak yasamaktansa, ölüm en güzel seçenek.
    Öngörüsüz, liyakatsiz, okudugunu anlayamaz.

    Yanıtla (1) (8)
  • Gursel / 11 Aralık 2024 10:09

    Doğru bur tespit Afganistan gibi bir yonetim olusturulursa huzurda refahda olmaz. Bu durum gem bolge ülkelerine zarar verir hem İsrail in daha rahat işgal etmesine yarar. Basinda söylendiği gibi öyle cok kişi dönmedi cunku orada bir sistem ve hukumet yok. Ne olacağıda henuz belli degil.

    Yanıtla (2) (0)
  • Doğan Alioğlu / 11 Aralık 2024 12:18

    'Gursel'e: Cümle içinde ".....huzurda refahda olmaz" yazmışsın. Öyle değil, böyle yazılır. ..... huzur da refah da olmaz. vd

    Yanıtla (0) (1)
  • Ali / 11 Aralık 2024 12:14

    atalay oylaması yaklaştıkça kara yazarı çalıkuşu ben umutluyum bugünlerde içimde bireyecan bir umut var kurtulmuş insiyatif alır demişti böyle yazılara vay enayi yanıldı yazısı değil hemen meyve vermesede tarihe not yazısı denilir Taha beyde haşa enayice değil aslında turkiyemizin önemini vurgulayan çok güzel yazmis.haaa Hamasa kaza namaz borcu olanı almıyorlar gibi yandasliklar yine olur yinede Türkiye merkezli yazılara selamlar

    Yanıtla (0) (0)
  • OKuR / 11 Aralık 2024 00:23

    Sayın hocam:
    Hükümet yetkilerimiz "suriyede terör örgütü ve teröristlere izin vermeyiz"diyor Lakin
    "Führer Netanyahu," örgütü şama hızla ilerliyor.

    Yanıtla (11) (0)
  • Takipci / 11 Aralık 2024 09:40

    Onlar ne derse tersini yapar, ne yaparsa tersini soyler...

    Yanıtla (10) (0)
  • Bir okur / 11 Aralık 2024 11:35

    Havuz medya manşet atmış. "israili korku sardı erdogan dediğini yapıp İsraili işgal edermi" diye.
    Geçen ay israil bizi işgal edecek diye vergi çıkartıyorduk Suriye nin bütün askeri üslerini vurdular limanlarımı yaktılar bunu yapana ses bile edemedilir.

    Yanıtla (11) (0)
  • Okur / 11 Aralık 2024 11:54

    Algı hokkabazları icraatte o kadar iyi değiller.

    Yanıtla (3) (0)
  • KARAR OKURU / 11 Aralık 2024 12:01

    Her şey ortadayken böyle bir manşetin izahı değil mizahı yapılır ancak. İsrail Suriyeyi işgal etti bile. Diğer yarısını da oradaki pkk. Yani ypg miydi neydi. Zaten ikisi de birbirinin müttefiki. Türkiye de onların müttefiki mi ki böyle bir manşet manşet olmuş.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 11 Aralık 2024 11:57

    Suriyedeki kürtleri terörle özdeşleştiren kötü zihniyet bu ülkenin kendi vatandaşlarına reva görebileceği en kötü kürdofobik perspektiftir. Yalanla nereye kadar. Bu ilkeltakıntı yüzünden pakistan olduk.

    Yanıtla (8) (5)
  • Emek / 11 Aralık 2024 11:52

    Türkiye ve de Tunus deneyimi gösterdi ki siyasal islamcılar başa geldiğinde muhalaefete bakışları kökten değişiyor, hainlikle suçluyorlar. Siyasi ve güç hırsları yüksek. Kendi için istediği standartları başkalarına çok görüyorlar. Bu şartlarla başarılı olmaları güç çünkü çok fazla güç ve hırs odaklılar. Eleştirdikleri Cumhuriyet sayesinde iktidar fırsatı buldular bu gerçekleri göz ardı ediyorlar. Şimdi artık bu konularda kendilerine benzer olan İsrail gerçeğiyle baş başalar Ortadoğuda.

    Yanıtla (8) (1)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 11 Aralık 2024 11:41

    İsrail Suriye'nin parçalanması veya uzun süreli kaos ortamına sürüklenmesi halini fırsata çevirmeye çalışıyor. Golon tepeleri civarından bir miktar araziyi alıp toprağına katacak ve fiili durum yaratacak. Suriye'de Esad'ı devirenler Esat'ın koltuğuna oturup aynısını yapmak için birbirlerine girerlerse, İsrail bunu başaracak. İsrail fırsatı ganimet yaptı diye suçlaması da bize düşecek, zenginin parası fakirin çenesi hikayesi gibi...

    Yanıtla (2) (0)
  • Şaşkın Ördek / 11 Aralık 2024 11:34

    Bir ülkeyi bölecekseniz hırsı en büyük buna mukabil yeteneği en düşük grubu bulur onu desteklersiniz. Kifayetsiz muhteris kendisine verilen gücü en acımasız şekilde kullanır. Kifayetsiz emanet güçleri kendi gücü sanır, gölgesinin kendinden büyük olmasına aldırış etmez. Kendine ait olmayan ve hak etmediği gücü kullananlar yozlaşır. Gücü ve aklı emanet alan er geç hatalar yapar. Hatalar biriktiğinde gücü veren tarafından harcanır.Katil bir başka katil tarafından öldürülür. Hep böyle olur.

    Yanıtla (4) (0)
  • Hasan / 11 Aralık 2024 11:06

    Amerika neden Kürt oluşumuna destek veriyor acaba? Uzun yıllar Esed’in, 2011 den sonra da Türkiye’nin Kürtlerle güzel diyalog yürütmek  yerine devamlı terörle özdeşleştiren yaklaşımı nedeniyle Türkiye’nin gazabından korumak için olabilir mi?
    Hatırlayın Barzani Kürdistan’ı kurulurken Türkiye’nin o yıllardaki tavrı aynen bugün PYD’ye gösterdiği gibi değil miydi ? Bugün Türkiye Barzani ilişkileri mükemmel bir noktada. Türkiye Kürtlere karşı bu önyargılı tavrını düzeltmeli. Vesselam

    Yanıtla (4) (2)
  • Mali / 11 Aralık 2024 11:03

    Suriye şu anda bizim kurtuluş savaşı yıllarına döndü. Milli ruhun Atatürk ve silah arkadaşlarının öncülüğünde düşmanı yok etti,Türkiye Cumhuriyeti devletini kurdular. Neticede anayasayı yaptılar,laik,demokratik,sosyal hukuk devletini zapta geçtiler. Eğer HTŞ denen bu oluşum Türk tarihini okur ve örnek alırsa başarılı olur. Yoksa kukla olmaya devam eder.

    Yanıtla (5) (1)
  • Okur / 11 Aralık 2024 11:00

    Taha bey Suriye’deki Kürtlerin temsiliyetini  hangi siyasi yöntem ile meşru olabileceğini öngörüyorsunuz.  Pyd YPG yok iken, o bölgeden Türkiye’ye terör sızmaları vardı. Suriye parçalandıktan sonra,  Türkiye’nin gönlünü yapmak için PYD, YPG, SDG isimleri kullanılmasına rağmen, Kürtlerin temsiliyetini bir türlü hazmedemiyoruz ülke olarak. Bu dönemde de çok sınırlı birkaç sızma oldu diye, tüm Kürt temsiliyetini terör sıfatıyla yaftalamak haksız bir yaklaşım değil mi?

    Yanıtla (2) (1)
  • Sedat F. / 11 Aralık 2024 10:56

    Parti grup toplantilarinda "Aslan kesilen" siyasiler,Israil'e karsi
    "kuzu gibi" Israil'le neredeyse komsu olduk, bizim aslanlardan tik yok. Onlarin ortak derdi CHP ve Özgür Özel..Sesleri gücleri ancak ona yetiyor..

    Yanıtla (10) (0)
  • Abdullah ÖNCÜ / 11 Aralık 2024 10:37

    Taha bey siz hala mevzuyu hakkaniyet çerçevesinde okumuyorsunuz. Amerika ve İsrail gibi ülkeler sizin bakış açınızı, korkularınızı zemin olarak kullanıyor ve onun üzerine politikalarını geliştiriyor. Türkiye'nin Suriye Kürtlerini kazanması yönünde politikalar geliştirmesi gerektiğini söylemek varken hala yok HTŞ şöyle yapmalı böyle yapmalı... Yazık

    Yanıtla (7) (4)
  • Bir yaşlı okur / 11 Aralık 2024 10:25

    Taha bey, HTŞ'ye çok güveniyor olmalısınız. Halbuki çıkar üzerine kurulu olan olumlu ilişkiler, çıkarlar değiştiğinde ya da daha büyük çıkarın bir başka yerden elde edileceği görüldüğünde kolayca değişebilir değil mi? Henüz herşey için çok erken. Bir atasözümüzü hatırlatmak isterim "Sarmısağı gelin etmişler, kırk gün kokusu çıkmamış"

    Yanıtla (7) (2)
  • Karar okuru / 11 Aralık 2024 09:50

    Mezhepci klavye mucahitleri isbasinda !! Siilere - Alevilere - Bektasilere - karsi tahrikler ve hedef gostermeler yine baslamis. YeniAkit, Milliyet, Star, Nedim Sener, devsirme Ilave - Arif Kocabiyik, bu saldirilarin onculerinden. Kurdofobi - kadim halk karsitligi, diger yukselen sabit deger !! Suriyenin toprak butunlugunu savunuyoruz, cifte standartina.. tiyatrosuna..inananlar cogunlukta ?

    Yanıtla (6) (3)
  • Hasan Arslan / 11 Aralık 2024 09:49

    Hocam Büyük devletler işin içinde olunca neler olduğunu gördük, rusya destek verdiği için savaş 13 yıl sürdü, diğer taraftan ypg amerikanın ve israilin suriyede ki kolu onlar desteğini çekmeden orada da yıllar süren çatışmalar yaşanmaya devam edecektir, bizim öncelikle bu iki ülkenin desteğini nasıl keseriz bunun üzerinde yoğunlaşmamız lazım, yoksa biz 50 defa da temizlesek 51.defa tekrar silah mühimmat göndermeye devam edecekler, diplomasi ve masa başında kazanmayı öğrenmemiz gerekiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • kürşad / 11 Aralık 2024 09:48

    Radikal dinci örgüt, Kökten dinci, Aşırı dinci, Radikal İslamcı bu tanımlamaları kim icat ediyor?..... Bu örgütlerin hangi ortamlarda doğduğunu neden sorgulamıyoruz?.... Netenyahu'nun Tevrat'tan alıntıladığı söylemlere bakın, Abd'de yönetime yakın Evangelist'lerin söylemlerine bakın bunlar Daeş, El kaide veye Daeş' ten daha az tehlikeli değildir. Birileri öcü, birileri demokrasi havarisi öylemi!!! Andersenden masallar dinlemeye devam...

    Yanıtla (3) (1)
  • Muhtar / 11 Aralık 2024 09:41

    Önce bir düşman, şeytan ortaya koyarsınız sonra onun üzerinden ne yaparsanız mübah. Hitlerin takdiği. Şimdilerde işid amerika, İsrail hep bunu yapıyorlar. İşidi önlemek için hem vuruyorlar hemde devlet kurduruyorlar. Suriye deki olaylar üniter yapıyı oluşturamıyorum yani Suriye 2 ye 3 e bölünecekse tam bir kaos.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hakkı / 11 Aralık 2024 09:37

    Önce barış ve huzur. Suriye halkının birliği. İsrail in yanına kalmaz yaptığı. Zaman lazım. Üretmek ve ihracat lazım. Yenilenmek lazım. Akil insanların bir araya gelmesi ve birlik olması lazım. Atıp tutma, asıp kesme, suçlama cezalandırma zamanı (adaletsizlik hiç olmamalı) değil. Af ve ilk açıklamalar güveni sağlamlaştırarak uygulanmalı. Zor mu zor. Rabbim cc yardımcı olsun iyilere.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Rıza / 11 Aralık 2024 09:30

    Daha dün 15 Temmuz darbesini biz yaşamadık mı?. İlk okul mezunu bir hoca generallere hükmetmedi mi, TBMM ni bombalamadı mı?. Kim destek verdi, ABD değil mi?. HTŞ yi kim destekledi, neden?. İran yöneticisi akılsızların bölgeden uzaklaştırılmasının başka yolu var mı?. Suriye’nin savunma alt yapısı bitti, ordu dağıldı İsrail nasıl sevinmesin.. Mezhepçilik, HTŞ ve Hizbullah ,HTŞ ve İran düşman, Hamas artık nefes alamaz, o iş bitti!. Demokrasi Ortadoğu’ya uğramaz, hani Kavala, Atalay nerede!!.

    Yanıtla (10) (1)
  • Hasan / 11 Aralık 2024 09:27

    İsrail’e toprak lazım o da orada duruyor,onu almasını engellemek pek mümkün görünmüyor zira 45-50 000 kişiyi acımadan katleden katil sürüsüne kim dur diyebildiki? Şimdi engellesin

    Yanıtla (2) (0)
  • KARAR OKURU / 11 Aralık 2024 09:15

    HTŞ'nin Suriyedeki başarını herhalde, biraz da, Reise borçlu. HTŞ yönetimi vakit geçirmeden, en geç önümüzdeki Cuma Türkiye yönetimini Selahattin Eyyubi Camiinde cuma namazına davet etmeli, dünyaya, Arap ülkelerine ve özellikle İsrail'e arkalarında Türkiye'nin de olduğu mesajını net bir şekilde vermelidir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Adem / 11 Aralık 2024 09:07

    Analizler ve tespitler güzel ve yerinde. Teşekkürler Taha bey. Bu süreçte gerek Suriyedeki gerek Türkiyedeki yöneticiler için hamasetten ziyade basiretli olmak şart. Bize düşen ise bolca dua etmek. Dua müminin silahıdır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Cengiz / 11 Aralık 2024 08:46

    Ağzınıza dağlık

    Yanıtla (0) (0)
  • Nedim Erdem / 11 Aralık 2024 08:42

    Irk,din,mezhebe dayalı devlet,siyaset olmaz.Hukuk,insan hakları,laik sistem,sosyal devlet,...bunlar siyasetin temeli olmalı.hts,isid,pyd,oso...tümü yanlış.Kanada,ABD,Avustralya,Endonezya,Almanya,İngiltere,Hollanda...tümü laik,hukuk,bilim özgürlükler...İsrail ırk kökenli huzur yok.Iran mezhep kökenli.Turkiye tek adam otokrat sistemi..hepsinde laiklik,hukuk yok.h

    Yanıtla (0) (0)
  • Bozkurt / 11 Aralık 2024 08:40

    Piyasada işgalci vahşi Yahudiler inşalalh Suriye'yi isgal eder diye ellerini ovusturup büyük bir hevesle bekleyen mezhepçi Nusayri Esed fanlari var..

    Yanıtla (3) (3)
  • Barut Osman / 11 Aralık 2024 08:35

    Kabileler ülkesinde değişim çok zor...

    Yanıtla (3) (0)
  • Mşakir / 11 Aralık 2024 08:18

    İnşallah Esadı aramayız

    Yanıtla (2) (0)
  • Taha Güven / 11 Aralık 2024 07:59

    Başta Ülkemizdeki mevcut iktidar olmak üzere herkes sakin olmalı. Aksi durumda, birbirini tetikleyen bombalar gibi bölge ateş çemberine döner. Mevcut iktidar azalan halk desteğini arttırmak için hamaset politikasını devreye sokmak isteyecektir. "Ver Mehteri" politikasının sonu uçurumdur. Önce darbeci SİSİ deyip sonra Dostum SİSİ demek zorunda kalmayalım.

    Yanıtla (0) (1)
  • Dokuzuncu köy / 11 Aralık 2024 07:35

    Sayın Akyol; suriyenin normal bir demokratik devlet olması ve iç savaşın bitmesi en başta bizi rahatlatır. Ancak bu sadece iyi bir tekmeni olarak kalır kanısındayım bu bölgede asla sular durulmaz ne zamanki bu coğrafyadaki tüm ülkeler Suud, BAE, Katar ve Kuveyt gibi ABD nin birer eyaleti durumuna gelirse o zaman belki..!

    Yanıtla (1) (0)
  • serçe / 11 Aralık 2024 00:25

    Rejim çöktü. Esad'la yapılan anlaşma geçersiz" bahanesiyle iki gün önce 'geçici' dediği Golan'ı bu kez 'sonsuza kadar İsrail'in parçası olacak' diyerek işgal etti. Şam'a ilerleyen soykırım ordusu, savaş gemilerini, askeri ve stratejik tesisleri HTŞ'nin eline geçmesin diye bombaladı.(karar gazetesi)

    Hani Suriyenin toprak bütünlüğünden yanaydık.

    Engelleyebilecek miyiz İsrail'in el koymalarını.

    PYD nin devlet kurmasını.

    Yanıtla (9) (3)
  • Dokuzuncu köy / 11 Aralık 2024 07:29

    Biz PYD'yi düşmanımız deyip oalanırken İsrail "Atı alan Üsküdarı çoktan geçti" hesabını çoktan yaptı ve bitirdi tabiki ağbabası ABD ile birlikte

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 11 Aralık 2024 00:17

    Yandaş medya manşet atmıştı

    "5 milyon Suriyeliye 13 yıl baktık"

    diye... ülkesine döndüğü zaman yeni kurulan suriye hükümeti ile görüşülüp 13 yıl boyunca suriyelileri baktık 100 milyar dolar masraf ettik bize dolaylı olarak 200 milyar dolar olarak yansıdı bu parayı yeni suriye hükümetinden isteyelim eğer para vermezlerse petrol kuyularını bize 13 yıl boyunca Türkiye'ye verilsin her şeyin bir bedeli var diye düşünüyoruz

    Allah yardımcıları olsun.

    Yanıtla (8) (1)
  • Yorumm / 11 Aralık 2024 06:18

    Petrol kuyularını yaptığımız masraf karşılığı işletelim derse "mümin kesim" millet nerede kalır o nutku atılan "din kardeşliği",,,yok demezse tazyik yapar artık;hadi geri gitsinler savaş bitti yeter baktık bizde sıkıntıdayız bugüne kadarkiler helali hoş olsun ama artık onlarda ayakları üstünde dursunlar biz nasıl sıfırdan bir ülke kurduk onlarda çalışsın kursun diyebilir,,bu iş artık eskisinden çok daha zor..Bunlar hesaplanmıştır inşallah,yok hesaplanmamışsa hepten zor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Olmaz / 11 Aralık 2024 06:03

    Yanlis adamlardan dogru is cikmaz. Cikar gibi gozukse de curuk olur. Tarih laboratuari bunu inkar edilemiyecek sayida ispatlamistir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kazım Çetin / 11 Aralık 2024 06:00

    HTŞ'yi terörist listesinden çıkarmayı düşünür mü Türkiye? HTŞ' amacına ulaşmak için taksiye yapar mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru - ... / 11 Aralık 2024 05:30

    her ülke önce kendi halkının güvenliğini sonra başkasınınkini düşünür. türkiye, kızmak yerine, israilin yaptığı gibi fırsattan istifade sınır güvenliğini sağlamak için pyd bölgesi sınırı boyunca 30km lik tampon bölge oluşturmalı. ne de olsa önünde örnek olarak israil var.

    Yanıtla (0) (0)
  • akrebin gözleri / 11 Aralık 2024 04:18

    45/ 50 tane japon kamyonetiyle devrim yapıp , Hz. ibrahimin topraklarını, 6000 senelik Suriyeyi/Şamı htş ye bırakacaklar yani? yapma üstad..

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur Karar Gazetesi / 11 Aralık 2024 03:37

    İsrail ilk günden bombalamaya başlarken ve ABD PYD ye desteğini tam açıkladığı bir sırada HTŞ başarılı olacak mı?

    Yanıtla (1) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 11 Aralık 2024 01:19

    Suriye'de maalesef kırk tane tilki dolaşıyor, kırkının da kuyruğu birbirine değmiyor , bunlardan birisi de Israil !
    Bunun yaptığı alçaklığı ise tarif edecek bir kelime yok !

    Yanıtla (7) (2)
  • O k u r / 11 Aralık 2024 00:52

    Elbette hangi gazetenin hangi konuları içeren haberler yapacaklarını ve hangi gazetecinin ve o gazetelerin köşe yazarlarının ne tür yazılar yazacağını belirleme hakkına kimse sahip değildir..
    Ancak Suriye'de olanlar ve olacaklara dair yazılan, mercek tutulan ve hassasiyet gösterilen gündemin yerini artık biraz
    açlık ve yoksullukla mücadele halinde olan kesimlerin sorunlarımı alsa?

    Yanıtla (8) (2)
  • Musto / 11 Aralık 2024 00:30

    HTŞ'nin eti ne Budu ne. 25 30.bin militanıyla Suriyeyi nasıl kontrol edecek ayağa kaldıracak. İsrail Ben Esad'ı yıktım Hizbullahı İranı Ben bitirdim diyor. Zaten alt ve üst yapısı mahvolmuş ülkenin askeri tesislerini üstlerini her şeyini yerle bir etti..Erdoğan yine atıp tutuyor. Suriye'de bizden habersiz yaprak kımıldamaz diyor.ABD komutanı bugün SDG'yi ziyaret ediyor, sadece Türkiye'nin hassasiyetini anlıyoruz diye dalga geçiyor... Anlaşılan kimse elini cebine atmayacak..

    Yanıtla (24) (3)
  • karar okuru / 11 Aralık 2024 00:30

    Son derece yerinde tepitler ve tavsiyeler Hocam. Büyük tecrübeye sahip tam bir devlet adamısınız. Barışın en büyük düşmanı İsrail yönetimi, amacı parçayayıp çatıştırmak. Hukuk da tanımıyor. işidi de araç diye kullanıyor, kullandırıyor. işid olmasa mişid olacak. Abd ve hatta israil içinden dahi, evrensel değerleri insanlığın savunulması gerekiyor.

    Yanıtla (2) (2)
  • Mürsel / 11 Aralık 2024 00:22

    Htş ve Türkiye başarmak zorunda! İsrail ve usa’ da başarmaya angaje! Ama Suriye tarih boyunca hep ArapTürk toprağı! Usa Ypg yi kurguladığında Deaş’ ı kamyonlarla çöle taşırken Bbc kameraları ordaydı. Deaşı aileleriyle Türkiye alıp iyileştirecek güç ve birikime sahiptir, yemişiz deaşı. Bölge Nureddin Zengi ve Selahaddinleri bekliyor, mecburen. Kader Türkü tarih yapmaya mahkum ediyor yaa Allah…

    Yanıtla (3) (16)